Saturday, 7 December 2013

12 Days Of Xmas Nail Art 4-Festive Colours

Hey lovelies-can you guess what I did for my Festive Colours mani from this pic?


Haha! Aside from about 20 strands, that tape is all from one mani which I think is a bit impressive! I had originally planned to do a sort of gradient of the three "Festive" colours (red/green/gold) but decided to try them out like this on a swatch stick and liked it so much I did a full mani of it! It's another one of my double layered taping manis which take forever to do but I think give some really awesome results!

Polishes used: Maybelline-Winner Takes It All, Rimmel-Red Carpet and Camouflage plus copious layers of Seche Vite!



As I said, I really like these-they're definitely very festive but also a bit different and quite eyecatching too! I do feel that I should probably step away from the striping tape now though-3 of my 4 Xmas manis so far have used it-oops! I just love the awesome things you can do with it-and so does Rara by the look of things:

Rara
I used Barry M-Red Glitter, Silver Multi Glitter and Gold Glitter and Andrea Fullerton dot and flick black and silver. I wasn't sure what to do for this mani and I'm not completely happy with this one. I tried to do a striping tape mani and I just don't know what went wrong with it. However it is really glittery yay!! Hopefully I'm going to be more impressed with the up coming manis!



~Rara~

Ahh my eyes! It's so sparkly! Gotta love a glitter fest =D

Here's a reminder of the rest of the prompts, and if you want to join in then the FB group with the details is here.


Have a look at the other fabulous festive manis too!

~Nail Art Novice~

22 comments:

  1. awesome manis very festive! I love the glitters used great choices and the first one reminds me of wrapping paper also :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, I can see the wrapping paper actually!
      Thanks =)

      Delete
  2. What a fun manicure! Perfect for the holidays :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Lisa, they got me lots of complements =D

      Delete
  3. These nails are perfect for Christmas!
    I love this nail art :)

    Xx julia

    ReplyDelete
  4. So fun! I would've gotten so impatient waiting on that tape mani, lol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, luckily I have a lot of time on my hands haha. Thanks =)

      Delete
  5. Two great mani's! :) and both very festive. And the double tape method you used makes your nails look sort of 3D, like there is so much depth to them... Aha not so good at explaining what I mean but you get the point I hope :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yeah, I can totally see that! Thank you =)

      Delete
  6. These are both fabulous!!! I really like the double tape mani but don't think I have the patience for it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, thank goodness for fast dry topcoat, haha!
      Thanks!

      Delete
  7. Oh wow that looks like a lot of work but the outcome is so fun and festive!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah it was but I love how they look! Thank you =)

      Delete
  8. Now that, is some serious taping

    ReplyDelete
  9. Oh my gosh Jenni! You did some serious taping up there! I bow at your patience!

    ReplyDelete
  10. Holy crap! That tape mani is absolutely amazing!!! I'm blown away. :)

    ReplyDelete

I'd love to hear from you, reading all your lovely comments makes me so happy! I try my hardest to reply to them all and it makes my day to hear from my readers!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...